Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Město Vrchlabí

S čím Vám můžeme pomoci?

rozšířené vyhledávání

Vyřizování a podávání stížností spojených s výkonem sociálně-právní ochrany dětí

(Další informace se zobrazí po otevření hesla)

Orgán sociálně-právní ochrany dětí MěÚ Vrchlabí se řídí při vyřizování stížností ustanovením § 175 zák.č. 500/2004Sb., správní řád, v platném znění. 

   Není-li klient orgánu sociálně-právní ochrany dětí (rodič, dítě, jiná osoba zodpovědná za výchovu dítěte), orgán státní správy či nevládní zisková organizace spokojena s úředním postupem či chováním zaměstnance orgánu sociálně-právní ochrany dětí, může podat k tomuto stížnost. O podaných stížnostech je vedena u vedoucího odboru sociálních věcí a zdravotnictví evidence a o výsledku prošetření stížnosti a event.přijatých opatřeních je stěžovatel vyrozuměn jen tehdy, pokud o to požádal. Podání stížnosti nesmí být stěžovateli na újmu při dalších jeho jednáních se zaměstnanci odboru. Stížnost může stěžovatel podat ústně do protokolu, nebo písemně prostřednictvím pošty, podatelny úřadu, či elektronicky vedoucímu odboru. Stížnost na zaměstnance orgánu sociálně-právní ochrany dětí je vždy předána vedoucímu odboru, který ji také prošetří a projedná. Pokud jde o stížnost na vedoucího odboru, je předávána a projednávána tajemníkem úřadu.

   Stížnost musí být projednána do 60 dní ode dne jejího doručení na MěÚ Vrchlabí.  Stanovenou zákonnou lhůtu lze překročit pouze v případě, že  nelze zajistit v průběhu jejího projednávání  potřebné podklady pro její vyřízení. Pokud bude lhůta pro vyřízení stížnosti překročena, vyrozumí pracovník projednávající stížnost stěžovatele a současně mu sdělí, ve kterém termínu předpokládá vyřízení stížnosti. Stížnost se dá podat též anonymním podáním, pak se prověřuje z hlediska svého obsahu.

   V každém případě je se stížností zaměstnanec, proti kterému stížnost směřuje, seznámen a svému nadřízenému pracovníkovi se písemně k věci vyjadřuje.

   Výsledkem prošetření stížnosti je písemná zpráva obsahující konstatování, zda byla stížnost důvodná, částečně důvodná či nedůvodná. Ve zprávě jsou uvedeny závěry, pro které byla stížnost posuzována. V případě důvodné nebo částečně důvodné stížnosti vedoucí odboru či tajemník učiní bezodkladně opatření vedoucí k nápravě věci. Písemná zpráva o výsledku šetření stížnosti je založena společně se stížností u vedoucího odboru či tajemníka a v příslušné spisové dokumentaci Om.

 

13b

Orgán sociálně-právní ochrany dětí  informuje klienty a další osoby o možnosti podat stížnost, a to způsobem srozumitelným klientům

   Stížnost na nevhodné chování či úřední postup zaměstnance orgánu sociálně-právní ochrany dětí  nebo proti postupu správního orgánu je možné podat ústně či písemně do protokolu (§ 37  zák.č. 500/2004Sb., správní řád, v platném znění), nebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem. Za podmínky, že podání je do 5 dní potvrzeno , popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první, je možno učinit podání i pomocí jiných technický prostředků, např.dálnopisem, telefaxem, e-mailem bez použití elektronického podpisu.

•         vedoucímu odboru sociálních věcí a zdravotnictví MěÚ

•         tajemníkovi MěÚ

•         ke starostovi MěÚ

   O možnosti podat stížnost a o postupu při vyřizování jsou občané informováni prostřednictvím tohoto Standardu, který je dostupný v písemné podobě na informační vývěsce OSPOD nebo v elektronické podobě na webových stránkách MěÚ Vrchlabí:  http://www.muvrchlabi.cz

   Má-li stěžovatel pocit, že jeho stížnost nebyla správně vyřízena, může požádat na základě § 175 odst.7 správního řádu nadřízený správní organ, aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti.

   Nadřízeným správním orgánem MěÚ ve Vrchlabí je Krajský úřad v Hradci Králové – Pivovarské nám. 1245, 500 03 Hradec Králové, tel. 495 817 111,
e-mail: pposta@kr-kralovehradecky.cz,  datová schránka:  gcgbp3q

   Stížnost je možno také podat k:

•         Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 39,602 00 Brno

                                                         e-mail: podatelna@ochrance.cz

                                                         tel.: 542 542 888

                                                         dat.schránka :  jz5adky

•         Kancelář prezidenta republiky, Pražský hrad, 119 08 Praha 1

•         Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha2

                                                          tel.: 221 921 111

                                                          dat.schránka : sc9aavg

•         Ústavní soud – Joštova 8, 660 83 Brno 2,   tel.542 162 111

                                                          dat.schránka : z2tadw5

•         Český helsinský výbor, Štefánikova 21, 150 00 Praha 5

                                                           e-mail: info@helcom.cz

                                                           tel.: 257 221 142

•         Evropský soud pro lidská práva – mezinárodní soudní orgán přijímající stížnosti osob namítajících porušení práv zaručených Evropskou úmluvou o lidských právech.

Mohlo by Vás zajímat

On-line tísňová linka pro děti

logo formulář

 

ČEZ Distribuce - odstávky

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Aquacentrum

Přírodní koupaliště

Veřejná hřiště

Běžecké tratě

Mapový portál

Nemocnice Vrchlabí

nahoru

Partnerská města

Baunatal

Baunatal (DE)

www.baunatal.de
Kowary

Kowary (PL)

www.kowary.pl
Trouville-sur-Mer

Trouville-sur-Mer (FR)

www.trouville.fr

Partneři spolufinancovaných projektů