Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Město Vrchlabí

S čím Vám můžeme pomoci?

rozšířené vyhledávání

Těší nás, že ředitel Krkonošského gymnázia a SOŠ přináší do školy nové vize!

ředitel gymnázia Jan Kletvík

Krkonošské gymnázium a SOŠ, které má budovu ve Vrchlabí a Hostinném, má za sebou změnu na ředitelském postu, ale tím změny nekončí!

Zlepšit formu výuky, zapojit žáky formou projektové výuky nebo zmodernizovat prostory Krkonošského gymnázia ve Vrchlabí či inovovat výuku v Hostinném. To je malý výčet toho, co v následující době gymnázium čeká a za čím si nový ředitel stojí. 

Nový ředitel gymnázia Jan Kletvík není ve škole nováčkem, dobře zná místní poměry a za poslední rok se mu povedlo i skvěle navnímat situaci na škole. Velmi dobře si tak uvědomuje nutnost posunu gymnázia novým směrem. Do školy se snaží zavést několik novinek a zároveň posunout dopředu stávající projekty, které vnášejí do výuky nové možnosti pro žáky, a navíc vycházejí z toho, co žáky baví.

Jedním takovým projektem je program Sapere aude pro nadané a motivované, který se rozběhl v roce 2023 a nyní se rozšiřuje. “Například žáci, kteří se připravují na přijetí na UMPRUM, potřebují mít čas na přípravu svého portfolia, mají od nás k dispozici výtvarný ateliér a příprava probíhá místo výuky. Stejně tak i žáci, kteří jsou nadšení ornitologové, pracují na projektu, kde se věnují pozorování ptactva, mohou místo hodin ve škole jít na pozorování. Myšlenka je taková, aby se žáci v čase, který je určen pro školu, věnovali hlavně tomu, na co se chtějí zaměřit a co pro to potřebují vytvořit. Škola je ráda podpoří,” komentuje ředitel školy Jan Kletvík. Pod heslem „Každý může uspět, ať už zvolí jakoukoliv cestu” nyní na škole v rámci inovace dávají prostor všem, kteří mají zájem se posouvat v tom, co je baví. Jedná se o obdobný přístup, který funguje na škole už delší dobu – a to jsou úlevy od školy pro sportovce. 

Velkou inovací je projektová výuka. Na škole nyní probíhá vzdělávání učitelů na téma “Jak úspěšně vytvářet projektovou výuku a propojovat jednotlivé předměty”. Učitelé v tom mají dobrou podporu od pana Mgr. Miroslava Slowika, Ph.D., experta na projektovou výuku působícího na Technické univerzitě v Liberci. Pravidelně jezdí na školu a školí nejenom, jak projektovou výuku tvořit, ale i jak přistupovat k žákům, jak je motivovat nebo dávat zpětnou vazbu. Cílem je, aby učitelé byli schopni sami vytvořit projektový týden, kdy žáci zpracují určité téma do detailu, a to téma bude integrovat učivo z několika předmětů najednou. Například nyní se chystá jednodenní projekt na téma invaze. Jedna skupina to řeší z geopolitického pohledu, druhá skupina botanicky přes invazivní rostliny, a třetí jazykovým způsobem. Navzájem zkoumají, co mají jednotlivé prvky společného. Časem by měl projektový týden vyústit v integrovaný pravidelný předmět, například každé úterý dopoledne. „Chtěli bychom docílit toho, aby vznikl projekt, kde dojde k určité evaluaci a student dostane i zpětnou vazbu, proč uspěl nebo neuspěl a co se mu podařilo. Vidím v tom posun i ve vnímání žáků a jejich zapojení do výuky, což je může aktivovat a třeba jim i ukázat směr, kterým se mají v životě vydat,” dodává Jan Kletvík. 

V neposlední řadě se gymnázium snaží více otevřít veřejnosti a žákům ukázat, jak to reálně funguje v místních firmách. Proto se Krkonošské gymnázium spojilo s několika místními odborníky z různých firem a zapojilo je do výuky. Ve výukovém plánu se tak objevuje třeba roční seminář mikroekonomie, kdy na gymnázium dochází pan Vrbata, ředitel společnosti Kablo Vrchlabí, nebo bloková výuka makroekonomie, kdy je například měsíc věnován bankovnictví nebo veřejným rozpočtům. A tímto způsobem je sestaveno několik témat, a to především v posledním ročníku, kdy mají studenti profilovanou výuku. „Z celkových 30 hodin si mohou 14 hodin zaplnit předměty, které je připraví na jejich další studium. Našim cílem je do budoucna posunout profilaci třeba ještě o rok níže, aby žáci studovali, co je baví a sami se už u nás na škole profilovali,” komentuje Jan Kletvík a zároveň přemýšlí, jak tento pestrý způsob výuky otevřít i pro studenty v Hostinném.

Mohlo by Vás zajímat

On-line tísňová linka pro děti

logo formulář

 

ČEZ Distribuce - odstávky

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Aquacentrum

Přírodní koupaliště

Veřejná hřiště

Běžecké tratě

Mapový portál

Nemocnice Vrchlabí

nahoru

Partnerská města

Baunatal

Baunatal (DE)

www.baunatal.de
Kowary

Kowary (PL)

www.kowary.pl
Trouville-sur-Mer

Trouville-sur-Mer (FR)

www.trouville.fr

Partneři spolufinancovaných projektů